onsdag 10 februari 2010

Mitt i veckan

Igår eftermiddag tog jag mig samman o skottade fram Forden. Den har stått okörd sedan november förra året så förväntningarna var att det inte skulle gå att starta utan hjälp. När jag väl fick undan all snö kopplade jag in motor och kupé värmarna.
Efter några timmar var bilen tinad o jag kunde försöka att starta. Döm om min förvåning när motorn gick igång direkt utan minsta tvekan, gamla bilen funkar.
Väntar nu på att få bilen besiktigad så kan den tjänstgöra ett år till.

Packa träningsväskan och direkt till gymmet för dagens dos.

Orsaken till att jag är hemma denna tiden är att VW-bussen är på verkstad, det är verkligen ingen rolig historia kostar massor i reparationer och stillestånd tyvärr. Ingen bra reklam för det Tyska bilmärket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar