onsdag 10 juni 2009

Onsdag 10/6

Hemma igen efter en mycket innehållsrik dag.
Tisdag morgon startade med att jag måste dricka 5 dl kontrastmedel för att 09.30 genomföra en datortomografi av buken på Sahlgrenska föranlett av min lymfomsjukdom.

Allt funkade förutom att det var svårt att finna en åder för mer kontrastvätska. sedan vidare till Kungälvs sjukhus för mera provtagningar.

När det blev min tur konstaterade sköterskan att jag var stungen på väldigt många ställen redan. Efter en stunds letande fann hon en ok åder på översidan handen och kunde ta de ml som behövdes för proverna.
Resultaten ska vara klara idag onsdag så jag har bett om att få resultatet under dagen, hoppas att även lungröntgen är ok så jag kan få den behandling som behövs för att jag ska må bättre psykiskt.
Väntar nu på att läkaren ska ringa o meddela. Vänta vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar