onsdag 15 juli 2009

Golf

Träffade min läkare igår, ett långt o givande samtal. Kommer att få veta fortsättning på behandling under torsdagen, hoppas det är över för denna gång, det som hände de senaste gångerna var inte kul, närmast att likna med en skräckupplevelse.
Tog tag i mig själv igår och plockade fram mina golfgrejor, oj vad det fanns prylar i bagen. Tuggummin Dextrosol mm som har legat i många år.
Tog med mig i bärbagen de mest frekventerade klubborna o begav mig till rangen på Nödinge GK.
Länge sedan jag svingade en klubba så förväntningen på bra slag var inte stor. Gick till klubbhuset o köpte bollar, det som genast slog mig var priset per rangeboll, en krona per boll, mycket dyrt tyckte jag men kanske hade marknaden förändrats sen jag jag var aktiv.
OK ca 50% av utslagen var bra enligt min bedömmning, gick igenom alla instruktioner i huvudet som jag fått genom åren. Konstigt nog kommer man ihåg mer än man tror och kan korrigera misstagen. Nöjd med att ha kommit ut återvände jag till hemmets lugna vrå.
Idag åkte jag upp till Kungsgården och Ale GK, för det första en helt annan atmosfär jämfört Nödinge. Kerry Holmgren på kansliet är ju bara så trevlig o kunginriktad, raka svar o inga konstigheter.
Köpte poletter för 40 kronor i tron att bollarna kostar 1 krona styck.
Väl på rangen fick jag dubbelt upp med bollar, halva priset?? Glatt överraskad kunde jag börja träna.
Gick faktiskt bra tycker jag, andelen misslyckade slag var nog nere på 15% idag vilket framsteg.....
Tog en tur upp till 9hålsbanan och kunde konstatera att den verkade vara i mycket bra skick. Kommer nog att bli en runda med Lena inom en snar framtid, lovande.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir att läsa att du hittat ut igen. Så duktig du var med. Inte illa.
    Blir sugen själv när jag läser ditt inlägg.
    Kram kära pappa

    SvaraRadera