torsdag 2 juli 2009

Partille cup

Bestämde mig för en tur till stan o Partille cup. Valde kollektivtrafiken för att kolla o lära in det nya systemet för betalning.
Måste säga att det inte är direkt lätt att veta hur man ska göra plusknappen ibland o ja jag vet inte riktigt när man ska visa upp kortet eller trycka på de olika knapparna, anser mig vara ganska teknikvan men detta verkar vara ologiskt o onödigt svårt. Dessutom ska det ha kostat miljarder, svag investering är mitt omdöme.
Kollade in en del matcher på Heden, riktigt kul att se alla engagerade spelare o ideella ledare i aktion.
Bestämde mig för ett besök på restaurang Kometen, evigheter sen jag var där och åt specialliten Sweitzerschnitzel. Ingen besvikelse denna gång heller. helt ok lagom stekt o jättefina stekta färska potatisar till. Inte att förglömma de färska röna ärtor i riklig mängd man får till.
Åter hemma o ska vila. Är riktigt trött nu får ta ett steg itaget, idag har jag tagit två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar