onsdag 22 april 2009

Onsdag igen

Helgen förflöt som väntat förutom att vi gick 2*1 timmas promenad lördag o söndag fm.
Höjdpunkten var ändå besöket hos min mor Kellie på söndag.
Visste att vi skulle få årets upplaga av nässelsoppa.

Säga vad man vill om denna maträtt men tillagad av min mor så är det en fantastisk vårrätt. Hemligheten ligger kanske i att hon mixar nässlorna med kokt potatis, vet ej men gott blir det.
Vi åt massor tillsammans med hårdkokta ägghalvor o nybakt bröd.
Det som blev över av soppan fick vi med oss hem till vår lycka, maten fixad på måndag, gott.

Söndag eftermiddag rensade Lena vår rabatt på södersidan, tyvärr verkar det som om en av våra utplanterade Alunrötter inte motstått vinterns härjningar, får kontakta Rosenkungen för att komplettera med samma sort.
Annars har allt klarat sig genom vintern, återstår att rensa o komplettera med vår hemmagjorda kompost, tror det blir lyckat resultat.

Tyvärr kunde vi inte gratta Erica på hennes stora dag igår tisdag, fick en lång körning som omintet gjorde på plats grattisar.
Kanske var det bra för jag funkar inte i dessa sammanhang, blir svettig o kan inte föra normala samtal. Helt fel med mig och har ingen lösning på mina problem.
Går bra att vi är här hemma men om jag ska vara på annan plats med andra utom barnen blir det panikartat.

Alla presenter fanns på plats men vi får gottgöra det senare, kanske vi kan gå på stan o mysa med det som Erica vill. Hon är en toppentjej som verkligen är värd all uppvaktning.

Undrar ibland över mitt jobb, kör ju som sagt barn varje morgon. Barnen har specielle behov därav den speciella transport till respektive aktivitet för dagen.
Att barnen behöver kontiunitet i sina kontakter köper jag till fullo. Men när det uppstår konflikter barnen emellan vet jag ärligt talat inte vad mitt ansvar innebär.
Konflikter uppstår kanske varannan dag, o jag försöker lösa det det efter min förmåga.
Vet inte om det blir rätt men jag måste agera när det blir fysiskt bråk mellan eleverna.
Har ansvaret för barnen under ca 60 minuter vilket kan tyckas kort tid men mycket kan hända på kort tid.
Skolans personal har utbildning o därmed kunskap för att hantera alla situationer, jag har bara mitt sunda förnuft att luta mig emot. HOPPAS DET RÄCKER
Barnen är verkligen värda all hjälp som vi kan ge dem.

Nu 15 grader ute, gissa om jag ska njuta på altanen en stund.

1 kommentar:

  1. Så bra att ni är ute och går ordentliga runder. Skön tid att börja med det. Vi är lite trötta hemma men annars är det bra här.
    Riktigt kul att läsa det du skriver.

    SvaraRadera