måndag 6 april 2009

Redan måndag eftermiddag, Helgen gick i renlighetens tecken. Lena inne som, sagt blev jättefint o fräscht.
Jag ute o spolade av vår uppfart som är belagd med sten. Vid första anblick kan man inte tro att det gömmer sig så mycket på en uppfart. Men oj vilka massor det blev, halva gatan utanför blev bemängd med drit.
Passade på att ta en öl med vår västra granne Mats o hans särbo. Blev faktiskt lite rödfärgad på näsan av solen, skööönt.
Söndag lite undan plockning av vinterprylar, sista handen vid ingången till trädgården, ställa fram Afrikas lilja. Som inte tål frost fick vi veta av Jessica M. som är vår guru när det gäller växter.

Nuuu börjar det, säsongen med fotboll. Bänkar mig för att se premiären ÖIS-GAIS, vilken underbar arena, Gamla Ullevi är ett jättelyft för fotbollen i Götet.

Matchen ja vad säga, om det flyt GAIS hade håller i sig så kommer de att vinna årets allsvenska. Nu tror jag inte att det håller i sig, lika lite som ÖIS oflyt fortsatt ska hänga med laget. Trots allt en välfötjänt seger även om siffrorna var i största laget.

Helgens oflyt däremot hade ju helt klart Häcken tros spelmässigt o chansmässigt övertag lyckas Malmö ta hem matchen, kanske tur för Malmö för jag tror inte de blåe kommer att ta värst många skalper under säsongen.

Måndag morgon utan skolbarn att köra, börjar lite senare o förväntar mig inte mycket av dagen. Trots allt blev det en del o kan avsluta i det fina vädret. ska kolla lite på försäkringsalternativ för det nya handelsbolaget jag o två vänner startat. Lite trygghet måste ju finnas. Lena kommer strax och vi ska ha en lugn kväll hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Vilket bolag har ni startat och med vem? Det har du inte berättat...
    Kram

    SvaraRadera