torsdag 2 april 2009

Rivstart

Starten på en ny blogg för oss här på Gullsäter i Nödinge. Vi befinner oss ca 2 mil norr Göteborg utefter väg E45.
Vi som lever vår fria tid här är jag Robin o min fru Lena.
Jag har precis kommit tillbaks till arbetet som Taxidriver efter en minst sagt omtumlande vecka.
Onsdag för 7 dagar sen vaknade jag o skulle köra mina skolbarn som vanligt med det undantaget att jag inte inte kunde stå på benen.
Lena har senare beskrivit mig som synnerligen berusad, sluddrande o okontrollerad, Klockan 05.15????
Hon insåg att något var galet o kontaktade sjukvården som rekommenderade henne att ta mig till Kungälvs sjukhus omgående.
Det jag själv minns från morgonen är problemet att få på mina byxor, ingen balans, dålig passform? Smala byxben mm. Ramlar åt vänster hela tiden, tror jag!
Minns från akuten att de vinkade fram oss förbi alla andra, sen är mina bilder till stora delar borta förutom när en ung läkare säger att han ska kolla om jag har metastaser från den cancersjukdom jag genomgått. I mitt tillstånd följer jag bara strömmen accepterar vad som helst utan egen vilja.
Undersökningen gav ett fint svar inget som kan härledas till mitt tidigare Lymfom, bra.
Blev inlagd på en avd. för strokepatienter, Lena for hem och jag tror att jag sov en del.
Trots att jag fick min säng i dagrummet var det helt ok ända till att en del äldre nåväl jag 60, men ändock skulle kolla på Tv i mitt rum.
Tror inte hörseln var av högsta kvalitè hos en del tittare, Tv´n studsade av volymem. Jag hade ingen som helst behållning av de nyheter som förmedlades.
Har fortsatt svårt att komma ihåg vad som skett under dagen, somnar o sover bra.
Morgonen randas o jag känner mig ganska ok, huvudet verkar ha återfått sin förmåga o frukost smakar jättebra.
Bestämmer mig för att gå till sjukhuskiosken för att inhandla tidningar, knallar iväg utan hinder men väl i korridoren ser jag en spegelbild som inte är till min fördel, trots allt fortsätter jag min vandring o får mina efterlängtade tidningar.
Återvänder till sängen o läser, sköööönt. Dagen går och jag har varit nåra vändor på Toa som man alltid behöver. Trots att det finns kräksjuka på avd. så finns det varken tvål eller handsprit tillgängligt. Tänker för stunden inte mer på detta utan mitt fokus ligger på att få komma hem.
Får oväntat besök av av en nära vän o kollega som önskar snar bättring o att vi snart ses på jobbet igen.
Inget händer så framemot eftermiddagen tar jag sats o söker upp första lediga läkare o framför mitt önskemål att få åka hem.
Svaret blir att det sker nog när allt är ok, nöjer mig inte utan ifrågasätter nyttan av att jag tar upp en plats.
Strax kommer min PAL en tjusig tjej o mycket trevlig dessutom.
Hon gör ett antal tester avseende balans o minne, o vi har ett långt samtal om min situation på avdelningen.
Gemensamt kommer vi fram till att jag kan åka hem och hon ska sända all info om det inträffade till Min läkare på Sahlgrenska.
Jag hade redan förberett mig på svaret i den mån att jag redan var ombytt till egna kläder o bara väntade på att få ringa Lena o be om att bli hämtad.
Lena kommer mycket snabbt o vi kan åka hem till Gullsäter, sköööönt.

God mat o bra kväll ska vara ledig fredag för återhämtning.

Fredag hemma kollar vad vi bestämt att äta till kvällen. Torget får ett besök o jag handlar för en en kväll med makrill på Orustvis, allt enligt min mor Kellie som är en naturbegåvning vad gäller mat(hon kan få allt att smaka underbart).

Nåja kvällen går o vi äter o har det skönt. Lägger oss i tid önskar varandra en skön natts sömn.
Men inte för mig, vaknar först vid tvåtiden o känner mig mycket törstig. Går ner o tar mjölkpaketet ur kylen, dricker direkt ur paketet o känner törsten ge vika.
Åter i säng, somnar.

Tror att klockan är ca: 04,00 när helvetet bryter ut, snabbt in på toa........ har fått vinterkräk.
Ska bespara er från vidare beskrivningar men kan bara säga att under mina snart 60 här på jorden har jag aldrig säger aldrig varit med om någon så jävulsk magsjuka.
Som sagt, åter i selen från idag 2009-04-02.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar